wtorek, 28 stycznia 2014

Kraków Pod Mocnym Aniołem.

"Pod mocnym aniołem" święci triumfy w kinach. Byliście? Widzieliście? A poznaliście Kraków?

Krakowa mogłoby tam w zasadzie nie być. Nie miał większej roli do zagrania. Spodziewałam się, że miasta będzie trochę więcej, ale jak o tym pomyśleć, to historia mogłaby zdarzyć się wszędzie.

If you have seen the polish movie "Pod mocnym Aniołem" you might have recognised some places. If not - some cinemas offer you the chance to see it with Engish subtitles. Cracow is not an important part of the plot, the story could have happened anywhere.


Bar Pod mocnym aniołem zazwyczaj znany jako Cafe Szafe. Ciężko mi teraz uwierzyć, że odwiedziny w tym miejscu mogą wyjść na zdrowie...

The bar - usually it's a cafe. After the movie it's hard to believe that it's safe to visit.



Rzut oka na okolicę mieszkania Jerzego. The main character's neighbourhood.



Kobierzyn, czyli Szpital Psychiatryczny im.Babińskiego. Pięknie położony, pięknie zaprojektowany jako miasto-ogród i zapewne pięknie niedofinansowany, ale wpisany na listę zabytków. Najbardziej znane w Krakowie miejsce leczenia alkoholików, zapewne także bohatera filmu. Zdjęcie z planu w Kobierzynie i zdjęcia szpitala.

Kobierzyn - psychiatric hospital, which also plays part in the movie as it's the most common place to have a detox. It was designed as the city-garden.







Rynek Główny poznać łatwo. Co jednak robił tam samotny Lajkonik? To chyba ten podrabiany, paręnaście lat temu hasający po Rynku cały rok.

Main Market Square.





Planty, a jakże. Zazwyczaj pełne pijaków.

Planty, usually full of drunk people.





Kraków u Smarzowskiego jest szary, przygnębiający, jak cały film zresztą. Czy takim widział go Jerzy? Oby dla nas był bardziej kolorowy :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz